flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналітична довідка роботи зі зверненнями громадян територіального управління Державної судової адміністрації України у Харківській області 1 півріччя 2013 року

13 серпня 2013, 10:50

 АНАЛІТИЧНА   ДОВІДКА

роботи зі зверненнями громадян

територіального управління Державної судової адміністрації України у Харківській області

1 півріччя 2013 року

 

Організація роботи зі зверненнями громадян, що надійшли до територіального управління Державної судової адміністрації України у Харківській області, здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян».

В 1 півріччі 2013 року в територіальному управлінні Державної судової адміністрації України у Харківській області на розгляді знаходилося 114 звернень (з них 16 заяв), що на 38,4 % менше ніж у 1 півріччі 2012 року. Всі звернення надійшли від  громадян.

 

Розглянуто скарг (з урахуванням залишку станом на 31.12.2012 року):

- по суті в територіальному управлінні розглянуто – 75 скарг (у 1 півріччі 2012  року  – 116, або на 35,3 % менше);

- надіслано за належністю - 7 скарг (у 1 півріччі 2012 року  направлених за належність скарг не було);

- залишено без розгляду або роз’яснено повноваження ДСА – 12 (у 1 півріччі 2012  році – 47 або на 74,5 % менше).

Станом на 01.07.2013 року в залишку знаходиться 4 звернення (в аналогічному періоді минулого року – 9 звернень).

Із загальної кількості скарг, розглянутих територіальним управлінням             у 1 півріччі 2013 року, 44 скарги визнані необґрунтованими, що складає 41,3 % від кількості розглянутих по суті скарг.

         Визнано обґрунтованими 31 скаргу.

За зазначений період надійшло 3 скарги  щодо тяганини при розгляді справ.  Надходження цієї категорії скарг пояснюється неявкою в судове засідання учасників процесу, тривалим за часом виконанням експертними установами призначених судом експертиз у справах. Але, встановлені випадки тривалого розгляду справ з вини суддів через неналежне планування робочого часу, що призводить до призначення розгляду справ у суді в ті дні, коли суддя перебуває у черговій відпустці, нарадчій кімнаті або розглядає іншу справу.

Значна кількість обґрунтованих скарг надходить на порушення вимог ведення діловодства у суді. Територіальним управлінням у кожному випадку встановлення обґрунтованості скарги направляється голові відповідного суду лист з рекомендацією усунути порушення діловодства та вжити заходів реагування до винних осіб.  Порушення вимог Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді пояснюється низьким рівнем професіоналізму працівників канцелярії суду та плинністю кадрів в місцевому суді.

Стосовно повторних та дублетних скарг слід зазначити, що у 1 півріччі 2013 року до територіального управління надійшли 4 повторні скарги, дублетні скарги не надходили. Взагалі, якщо проаналізувати усі скарги, можна зробити висновок, що повторні скарги надходять від громадян, які обрали метод оскарження як метод впливу на суд. Питання, які підіймають такі громадяни та факти, на які вони скаржаться, в більшості випадків не стосуються розгляду справи по суті, тобто незгодою їх авторів з процесуальними судовими рішеннями. 

За строками розгляду звернення були розглянуті:

                 - в строк до 5 діб  -  41 звернення, що становить 37,3 % від загальної кількості звернень, що знаходилися на розгляді  у територіальному управлінні;

               - в строк до 15 діб -  34  звернення, що становить 30,9  % від загальної кількості звернень, що надійшли на розгляд до територіального управління;

               - в строк до 30 діб –  32 звернень, що становить 29,1 % від загальної кількості звернень, що надійшли на розгляд до територіального управління;

               - в строк до 45  діб – розглянуто 3 звернення.

Якість, повнота та відповідність Закону України «Про звернення громадян» відповідей на скарги, що надавались територіальним управлінням авторам звернень, контролюються начальником та заступником начальника територіального управління Державної судової адміністрації України у Харківській області.      

Щодо кожного звернення, якщо воно потребувало додаткового вивчення, відповідальним працівником направлялись запити до місцевих судів міста  Харкова та Харківської області,  та встановлювався контроль. Контроль завершувався тільки після вирішення всіх поставлених питань у зверненні, прийняття обґрунтованого рішення, вжиття необхідних заходів щодо його виконання та надання відповіді заявнику.

За скаргами громадян було проведено  перевірки з виїздом до місцевих судів міста Харкова та Харківської області. Результати  перевірки були доведені до відома заявників, голів судів. З 4 скарг, за виїзними перевірками, 3 скарги визнані обґрунтованими.

З метою надання практичної допомоги місцевим судам та удосконалення їх роботи з розгляду звернень громадян територіальним управлінням планувалися та проводилися перевірки в місцевих судах.

Протягом 1 півріччя 2013 року було вивчено роботу з питань розгляду звернень громадян у 7 місцевих судах: Жовтневому, Фрунзенському, Московському, Ленінському районних  судах  міста Харкова, Великобурлуцькому, Барвінківському районних судах Харківської області та у Чугуївському міському суді Харківської області.

        Відповідальними за стан роботи з питань звернень громадян в усіх місцевих судах згідно виданих наказів голів судів визначені конкретні працівники, що сприяє більш якісному попередньому аналізу кореспонденції, контролю за дотриманням терміну розгляду звернень громадян.

         Під час вивчення роботи з питань розгляду звернень громадян у вищезазначених судах  міста Харкова та Харківської області був проведений особистий прийом керівництвом територіального управління Державної судової адміністрації України у Харківській області.

Враховуючи вищевикладене, з метою покращення роботи з питань розгляду звернень громадян пропонуємо:

 

 

 

Відділу організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистки та інформаційних  технологій:

-                готувати інформацію про стан організації роботи із зверненнями громадян для заслуховування на засіданні колегії територіального управління;

-                висвітлювати в засобах масової інформації стан організації роботи зі зверненнями громадян, роз’яснювати повноваження Державної судової адміністрації України;

-                за кожним фактом порушення строків надання відповідей на звернення проводити перевірки;

-                проводити семінарські заняття з працівниками місцевих судів, які відповідають за організацію роботи зі зверненнями громадян;

-                проводити вивчення стану роботи зі зверненнями громадян у місцевих судах міста Харкова та Харківської області.

 

Рекомендувати головам місцевих судів:

 

-  інформацію про підсумки роботи зі зверненнями громадян щоквартально виносити для розгляду на апаратних нарадах суду;

- щоквартально проводити моніторинг щодо причин, які породжують надходження звернень, недотримання установлених чинним законодавством термінів розгляду звернень громадян та безпідставної відмови в задоволенні законних вимог заявника;

-   надавати повні та об’єктивні відповіді на запити територіального управління Державної судової адміністрації України у Харківській області щодо розгляду звернень громадян, дотримуючись встановленого у запиті строку.

 

 

 

Начальник відділу  організаційного

забезпечення діяльності судів,

судової статистики 

та інформаційних технологій                                                    Н.К. Меренцева